Minggu, 19 Juni 2011

Slouchy Saturday & DIY Aladin Pants

Mbak Lely once asked me, where did i buy the aladin pants I wore in this post.
Well, actually the pants was bought in Up2date. And it WAS not aladin pants :D It's a wide kulot pants, and too long for the short-me.




DIY Aladin Pants :
1. I made the "too long" pants shorter by folding the bottom seam
2. Sew to make a seam at the bottom
3. Insert a ribbon (cut some thread at the joint of fabrics, for the ribbon's hole)

Voila! The wide pants can be worn in 2 styles now :) Just pull & tie the ribbon to create aladin pants.

9 komentar:

  1. hehe bagus tiaa.. punyaku jg ky gni bhan denim gtu tp aku beli jadi,klo lg pengen mke kulot talinya tak kendorin jd lebar bawahnya :D next bs dicoba bikin dewe

    BalasHapus
  2. waah tinggal sepatunya tuh diganti yang mancung dan berujung runcing. udah cocok banget deh

    BalasHapus
  3. hey there! nice suggestion!

    BalasHapus
  4. lucuuuu...seru idenya :D

    BalasHapus
  5. halo mbak Tia,
    sudah lama ni aku ga mampir ke sini
    ide-idenya tambah asyik aja

    BalasHapus
  6. @ Gaphe: iya itu aslinya pake flats, tapi pas pulang kantor flatsnya ketinggalan, malah sendal jepitan :))

    @ All who appreciates: awwww thank youuuuuuu <3

    BalasHapus
  7. i love the style so modest yet stylish!

    BalasHapus

Would love to hear your thoughts ;)